Integritetspolicy

Häverö Brukshundklubb – HBK

Häverö brukshundklubb är en ideell förening och en lokal klubb inom Svenska Brukshundklubben – SBK. Vi erbjuder kurser, träningsgrupper och gemenskap. Du hittar kontaktuppgifter på sidan Styrelse och utskott.

Vår webbplatsadress är: https://haverobk.se.

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

För att föreningen Häverö Brukshundklubb ska kunna bedriva sin verksamhet behandlas personuppgifter för olika ändamål kopplade till verksamheten.

Föreningen behandlar personuppgifter för att administrera löpande föreningsaktiviteter (ex.kurser och träningsgrupper), kommunicera med medlemmarna (kallelser till aktiviteter m.m.) samt hantera medlemsrelaterade ekonomiska transaktioner (medlemsavgifter och avgifter för kurser m.m.).

Medlem online är Svenska Brukshundklubbens gemensamma medlemssystem. I första hand är det medlemsansvariga på klubbar och distrikt som arbetar i systemet.

Kontaktformulär

Vi använder kontaktformulär för informationssökningar vid tex anmälningar och dessa uppgifter sparas bara tills vi svarat eller åtgärdat frågeställningen, eller evenemanget är över, och den insamlade informationen används inte för marknadsföring.

Vi använder Google-tjänster för att skapa kartor och tillhandahålla autokomplettering när du letar efter händelser per plats, vilket kan hämta data via din webbläsare i enlighet med Googles sekretesspolicy .

Inbäddat innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Analys

Vilka vi delar dina data med

Vi delar dina medlemsdata endast med Svenska Brukshundsklubben centralt. Uppgifterna kommer inte att överföras till tredje land och dina personuppgifter kommer inte att utsättas för automatiserat beslutsfattande.

Hur länge vi behåller era uppgifter

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att vi behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.

För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar vi även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du är medlem eller har lämnat dina personuppgifter på något sätt till oss kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vart vi skickar dina upgifter

Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost. Medlemsansökan och anmälningar till kurser och träningsgrupper mailas också till berörda funktionärer.

Din kontaktinformation

Om du har frågor eller vill begära ut dina personuppgifter vänligen kontakta vår personuppgiftsansvarige eller vår ordförande Kjell Pettersson.  Övriga kontaktuppgifter till vår styrelse hittas på sidan Styrelse och utskott.

Hur vi skyddar din information

Vi skyddar medlemsdata med följande webbplatsfunktioner:

Vi använder ett säkerhetsplugin med inbyggd brandvägg och skydd mot nätatacker.
Databaser är saniterade (aktuella användares personuppgifter tas bort) innan de distribueras till utvecklings- eller testmiljö.

Vid en dataöverträdelse går systemadministratörer omedelbart igenom berörda användare och försöker återställa lösenord om det behövs efter att ha informerat användaren.

Häverö brukshundklubb integritetspolicy 2018-05-25