Lydnad på Häverö BK

Lydnad – Klubben har en växande skara tävlingsekipage.
För närvarande har vi över trettio aktiva ekipage som tävlar lydnad på Häverö BK. och vi arrangerar ofta kurser och tävlingar inom lydnad. Är du sugen på att gå en kurs kan du besöka kurssidan för att se aktuella kurser. Hittar du ingen kurs kan du alltid skicka in en intresseanmälan.

Vad är lydnad?

Man kan tävla i startklass, klass 1, 2 och 3. Från 2017 gäller nya regler, och nya klassindelningar är införda. För att få veta mer kontakta utskottsansvarig. De lägsta klasserna består bland annat av grundläggande moment. Här kan även oregistrerade hundar tävla genom att ansöka om en speciell tävlingslicens.

Träna tävlingslydnad

För de medlemmar som satsar på tävlingslydnad finns Facebook-gruppen Tävlingslydnad på Häverö BK.
Den är öppen för alla och där meddelar vi vilka dagar vi tränar tillsammans.

KM i Lydnad

Håll utkik för mer info

Här syns blandad bilder från flera grenar som genomför KM

Årets Lydnads-ekipage 2023

Vi utser årets ekipage i en rad grenar. Du som tävlar för HBK har chans att via dina resultat från årets tävlingar erövra titeln årets lydnads-ekipage på HBK.

Priset är ett vandringspris och ska stimulera till deltagande i officiella tävlingar. Föraren ska tävla för Häverö BK. När samma ekipage har vunnit vandringspriset tre gånger tillfaller priset föraren.

Skicka in dina 3 bästa resultat, datum, tävlingsplats, klass och poäng. För att kunna jämföra Startklass som har en maxpoång på 200 med övriga klassers 320 p kommer vi att räkna ut procent av maxpoäng.

Resultat skickas till: ingrid.massum@gmail.com

Sista datum: 15 januari

Ansvarig: Ingrid Andersson 070-9320104 & Ylva Kjällander Jansson

Community för medlemmar